FAQ

ČASTÉ OTÁZKY

Na co se často ptáte a co Vám není jasné.

Co je to Good Delivery?
Jedná se o nejvyšší, nejbezpečnější a nejlikvidnější formu celosvětově uznaného platebního systému, založeného na fyzických drahých kovech. Good Delivery standard stanovuje 40ti stránkový manuál, kde jsou přesně dané normy pro výrobu, transport a uskladnění drahých kovů. Stejně tak určuje i konkrétní firmy, které tento standard mohou zajišťovat. Vše o Good delivery je ZDE
Jak mohu nakoupit drahé kovy v kvalitě Good Delivery?
Částku, za kterou chcete drahé kovy nakoupit, pošlete z Vašeho bankovního účtu na Váš depozitní účet v transakční bance (v ČR je to UniCredit Bank) a během 1-2 pracovních dní budete mít nakoupeny drahé kovy v odpovídající hodnotě dle aktuálního kurzu.
Kde budou moje nakoupené drahé kovy uskladněny?
Máte exkluzivní možnost mít Vaše drahé kovy uskladněny v renomovaných, vysoce bezpečných trezorech určených pro skladování drahých kovů v kvalitě Good Delivery s více než 170 letou tradicí. Jedná se o nejbezpečnější bezcelní sklady ve Švýcarsku, Německu, Anglii a Singapuru.
Můžu si kovy nechat dodat domů?
Všechny drahé kovy je možné na požádání klienta vyskladnit. Je však důležité upozornit na to, že v okamžiku, kdy slitek opustí přísně monitorovaný systém Good Delivery, přestává být jeho součástí a zároveň přestává být on-line likvidním, celosvětově uznávaným platidlem. Obdržíte standardní slitky drahých kovů s certifikací LBMA. Takové, které si můžete zakoupit i u běžných společností prodávajících drahé kovy.
Jaký budu mít přehled o mém majetku v drahých kovech a jak zjistím jeho aktuání hodnotu?
O místě uložení slitku, jeho aktuální hodnotě a výši Vašeho podílu budete mít přehled prostřednictvím internetového on-line rozhraní 24 hodin denně a 365 dní v roce kdekoliv na světě. Aktuální hodnotu vidíte vždy on-line ve svém internetovém skladově-účetním systému.
Jak je zaručena likvidita, jak můžu prodat?
Z Vašeho depozitního účtu si můžete kdykoliv a kdekoliv na světě odprodat požadované množství a převést finanční prostředky na libovolný bankovní účet, který vlastníte. Nebo si můžete nastavit tzv. Rentu pro pravidelné vyplácení předem dohodnuté částky. Vše přes on-line přístup.
Jaké kovy můžu nakupovat?
Zlato, stříbro, platinu a paládium ve Vámi zvoleném procentuálním poměru. Před každou platbou se můžete rozhodnout, jaké drahé kovy a v jakém poměru nakoupíte.
Jak je můj depozit pojištěn?
Vaše drahé kovy jsou pojištěny vždy 100% hodnoty majetku dle aktuálního kurzu.
Existuje nějaká nezávislá kontrola stavu skladu?
Ano, minimálně 1x za čtvrt roku probíhá audit nezávislým kontrolorem. O tomto auditu najdete ve svém on-line přístupu jednotlivé dokumenty.
Jak je to s výší DPH u stříbra v případě uskladnění ve Švýcarsku?
Pokud využijete možnosti uskladnění, nakupujete stříbro bez DPH a ušetříte tak téměř čtvrtinu ceny. Pokud ale budete chtít stříbro vyskladnit a dodat domů, musíte DPH doplatit.
Zavazuji se smlouvou k nějakým povinnostem?
Nikoliv. On-line depozit je velice svobodný produkt a k ničemu Vás nezavazuje. Je jen na Vás, jak často a v jaké výši budete nakupovat.
Obsahuje spoření do depozitu drahých kovů nějaké penále?
Neobsahuje a nehrozí Vám žádné penále. Jediné, co je třeba vzít v úvahu, je vrácení Vašeho vstupního poplatku. Poplatek se Vám vrací po dosažení cílové částky nastavené na počátku spoření. Vstupní poplatek (neboli vratná kauce) se vrací průběžně s každým nákupem zpět, čímž se Vám okamžitě snižuje nákladovost.
Mohu spoření přerušit?
Samozřejmě. Třeba i opakovaně a posléze opět ve spoření pokračovat. Zcela podle Vašich individuálních potřeb.
Lze cílovou částku v případě potřeby doplatit najednou?
Samozřejmě. Urychlíte i tím návratnost vstupního poplatku neboli vratné kauce.